Friday 8 February 2013

Al-kisah Si Pemanggang Ajaib

Fenomena betul benda nih kot. ok memang aku lambat. Dulu aku tengok je orang beli brand Ikan tu. Sekali bile Ciare dah memilikinya dan hasil2 resepi masakan nya dengan si ajaib nih aku pon terminat membeli. So nampak je kat site kupon diskaun tu aku pon terus membeli. Punya excited beli ni tak pulak baca delivery start date ke bleh redeem start bile ke. Sekali hamik ko semangat aku beli masa hari krismas 25/12/2012. Aku dapat tau bile tahun depannya ok. 2013 baru aku dapat. Memang baru sangat lah Selasa lepas baru aku dpt. Lepas naik cuti Thaipusam tu ha. Bertahun noks menunggu pemanggang ajaib. Sampai kan ade je parcel sampai kat opis bukan aku punya memang sungguh keciwa. bebudak ni keje gelakkan aku. Depa dah gelor kan pemanggang ajaib tuh pemangang ghaib. haha ate mana taknya sah2 die tulis situ delivery start on 21 January 2013 dan dalam tempoh 21 hari. Hazabbb tunggu. Yang pegi langkawi ni pon sakan update berleluasa penjualan pemanggang ajaib kat sana. murah sey. RM 39 pon hado. rugi2. 

Dek kerana kisah pemanggang hampir ghaib nih pengajaran ayat la membeli belah kat kupon2 diskaun nih. konfem baca dengan teliti start delivery and bleh redeem bile. kalo lama lagi baik la ko cari tempat lain. harga mahal sket takpe. Dari perasaan dipermainkan setiap kali delivery boy datang opis, keciwa kahkah

So bile dah dapat masak keeee? uish mesti la.

Tara~

Menu pertama - Sherperd Pie la konon. 


 Amacam mengancam kan. huhu Rasa pon ok la cume Yus kata guna cheese murah. Ye ler cheese bedebah keping je aku pakai. emergency ko tak soping sakan ikot dan excited nak balik masak.

Menu seterusnya - Salmon dan beef grill ala Tenppayaki



Ini pula Coklat muffin. Ala beli muffin mix kat belkang opis kedai baked with yen je. Tapi haruslah bersepah coklat chip. puas hati

selebet sebab tak sangka die akan melimpah ruah melampau

Yang nih ok sket kot ek. 

Dan begitulah penggunaan pemanggang ajaib. Memang mengembalikan keterujaan memasak. Ade gak aku panggang ayam, daging. Memang sangat membantu. sebab sekejap je dah masak. sebab die kan masak atas bawah. benda2 dalam tu pon masak elok dan berperisa 
Owh aku beli ni brand Happycall dari korea, dah macam Anycall (brand samsung mobile kat korea di pangge Anycall) Manual pon hangul ko. nampak tak pengaruh korea dalam kehidupan haha
Kak Anis kata sejak ade si ajaib nih kak seli balik awal, ajak lepak minum petang pon tak mo, ajak pi alamanda pon tak mo kahkah.
Pas ni nak masak ape lagi ek. dalam pantang nanti bleh di grill ikan haruan. Weee~
Ok lah tu jela citer pemanggang ajaib dalam kehidupan


No comments:

Post a Comment