Sunday 4 November 2012

Makanan musim tengkujuh

Bile time musim hujan nih sejuk kan. Jadi kite makan makanan yang boleh memanaskan badan. Kene plak tuh selsema menyerang.
Kalo kat Korea musim winter nih memang la sedap makan ddeokbukki ngan jigae yang panas dan pedas. Oleh sebab aku kat Malaysia je jadi satu hari tuh dok mencari tomyam yang sedap, pedas makan waktu panas.
Malangnya kat area opis aku payah la hai nak makan benda yang biasa. Nak makan nasi campur pon memang kene drive sket. Hujan malas kot. Jadi pegi la terjah Mohd Chan restoran cina muslim tuh. Semakan aku kat situ makanan die manis xde la pedas mana. Kalo pedas di sebabkan oleh lada hitam.

So hari tuh aku order tomyam. pesan banyak kali nih pedas tau. Pedas ni kalo tak pedas saya taknak makan pulang balik. haha

Haha sekali sampai amik ko die key in pedas berkali kali

kepedasan yang di rasakan awal2 tu masa panas memang wallah pedas. Tapi bile dah suam2 tak la pedas sangat pon. huhu masih tak cukup pedas bagi aku. weeee melampau taste bud aku nih.

No comments:

Post a Comment