Monday 25 June 2012

Nasi beriyani dan Euro2012

Sape tengok bola pepagi bute tadi. Huhu begitulah berakhirnya perjalanan England dalam persaingan Euro12. Aku punya la tunggu game ni dari hari Jumaat lagi. Tapi malangnya terjaga masa minit ke 89 haha. Dah nak abih game dah. Tapi takpe sebab sebiji gol pon takda lagi. Haha.
Bile dah masuk ke masa tambahan memang la aku dah agak melarat ke panalti. Bile dah penalti aku memang bagi kat Italy je la semi final tu. England tak cukup lagi berlatih penalti huhu

Sambil tengok bola dok bersahur. Nak pose ganti la katakan. Makan ape tau sahur. Makan nasi beriyani. Jangan tatau aku buat sendiri woooo untuk lunch tadi. Macam tak caya kan aku ponnnn. 1st try ni. Komen dari juri tetap aku kata ok. Cume kene kurang kan sket rencahnya. Hmmm aku jawab yela sukatan rencah tu untuk nasi dan ayam yang banyak. Die kata dah tu letak je la separuh. Aku boleh jwb haah ek. Tak terpikir pon haha. Dok excited buh sumer sekali.

Senang je aku buat guna campuran rencah segera dari Shan. Dah lama dengar kawan opis citer pasal Shan. Tetiba last week pegi Carefur jumpe dan terus beli. Murah tu dalam rm3 je.

Ni la rupe paket nya



Cara2 buatnya ade je tertulis kat belakang kotak. Ikut je. Senang. Antara bahan die ayam or daging, tomato, yogurt (ni aku tuka dgn santan kotak je), daun kari kot benda tak bape penting tak letak pon.



Ni masa masak ayam masala nya.



Ni pulak ayam masala yang dah siap masak dimasukkan dalam seperiuk nasi yang separuh masak



Taraaaa sedia untuk di makan. Sedappppp. Tak payah lauk lain dah patutnya. Tapi aku goreng gak sket ayam. Papa kata kalo ade kurma ke kari ke pape kuah lain lagi best.

So berjaya la cubaan pertama sy huhu. Siapa nak try cari la Shan. memang pure la briyani die from pakistan kot. Memacam jenis ade. Selamat mencari Shan.
posted from Bloggeroid

3 comments:

  1. sedapnya kak...nk try gak la..thanks kongsi, eee tak sabaq nk duk umah sendiri, bila la ntah huhuhu

    ReplyDelete
  2. Sedappp try la nanti cik B

    Kak Lela bantai beras biasa je haah kan pdn la jd gemok2 kalo pakai beras mati sedap lagi nih

    ReplyDelete